Kuidas olla nähtav enda kodulehe või e-poega internetis?

Kuidas olla nähtav enda kodulehe või e-poega internetis

Kui sind ei ole internetis, ei ole sind olemas. Ettevõttele mitte kohalolek veebis on suure osa klientide käest laskmine mis omakorda tähendab saamata jäänud tulu. Samas ei piisa vaid kiiresti kokku klopsitud koduleheküljest et olla internetis pildis. Selleks, et riisuda koor ja olla nähtav tuleb olla oma tegevusvaldkonnaga seotud otsingutega esirinnas.

Mis kasu on sulle koduleheküljest või e-poest mis pole nähtav internetis? Oletame, et sul on e-pood mis müüb televiisoreid siis selleks, et inimesed teaksid, et just Sina müüd parimaid telekaid ja et nad saaks sinult ostma tulla pead sa olema leitav otsinguga. Seega kui keegi otsib “televiisor”, “televiisorid” “uus televiisor”, “hea hinnaga televiisorid” vms siis pead sa tulema esile oma e-poega muidu ei oska keegi sinu käest paratamatult ostma tulla. Oluline on ka see, et sa oleksid nähtaval otsingu tulemuse esimesel leheküljel. Mida kõrgemal seda parem. Enamus inimesed ei vaata otsingute tulemuse esimeselt leheküljelt kaugemale.

Kuidas ma saan enda kodulehekülje või e-poe nähtavaks muuta otsingumootorites?

Variante on peamiselt kaks. Esimene võimalus on kasutada tasulist reklaami. See on kiire viis (ja alles turule tulnud firmal reeglina parim viis kiirelt pilti saamiseks) tulla nähtavale enda veebilehega. Analüüsid ja kaardistad märksõnad ja fraasid millega soovid esile tulla koostad läbimõeldult reklaamikampaania ja olemas. Selle lahenduse kõige suurem pluss on kiirus ning täpne kasuteguri mõõdetavus. Praktiliselt kohe pärast reklaamikampaania alustamist oled pildis ja saad jälgida näiteks milline reklaami meetod kõige rohkem kasu toob. Samas see on ajutine lahendus ja kulukas. Oled pildis niikaua kuni maksad.

Teine võimalus on valmistada oma kodulehekülg või e-pood SEO (inglise keeles: search engine optimization, eesti keeles: otsingumootoritele optimeerimine) sõbralikult või muuta olemas olev SEO sõbralikuks. See lahendus nõuab aega ja kannatust kuid pikemas perspektiivis on tegemist kestvama ja odavama variandiga kui reklaam. Ning neid kahte omavahel kombineerides võib saavutada väga suuri tulemusi.

Mis on SEO?

SEO (inglise keeles: search engine optimization, eesti keeles: otsingumootoritele optimeerimine) on lihtsalt öeldes enda veebilehe loomine nii, et see tuleks esile otsingumootorite otsingu tulemustes. Keerukamalt väljendudes on SEO kindlalt läbimõeldud töö käigud enda veebilahenduse loomisel, et saavutada nähtavus otsingu tulemustes. Alustades lehe disainist ja struktuursest ehitusest, lõpetades sisuga.

Kuidas tulla pilti ja olla nähtav enda kodulehekülje või e-poega?

Selleks, et tulla pilti ja olla kiirelt leitav. Tuleks alustada veebilehe üleüldisest disainist ja struktuurist. Sinu kodulehekülg või e-pood peab olema nutiseadmesõbraliku lahendusega ehk kohanduva disainiga. Google on selgelt väljendunud, et nutiseadme sõbraliku lahendusega veebilehed on suures eelises nutiseadmetes teostatavates otsingutes. Ning suur osa tänapäeva veebiliiklusest toimub läbi nutiseadmete (telefonid ja ka tahvelarvutid). Samuti peab struktuur ehk üldine ehitus olema paigas. Veebilehe viited peavad olema korralikud ja selged, kandma endas edasi konkreetse lehekülje teemat. Pealkirjad ja vahepealkirjad peavad olema vormistatud korrektselt ja läbimõeldult . Navigatsioon peab olema mugav, kiirelt leitav ja üheselt mõistetav.

Teine pool on lehekülje sisuline osa. “Content is king” ehk “sisu on kuningas” võiks olla see mis peaks olema Sinu peamine eesmärk. Loo enda veebilehele sisu millel on reaalne väärtus. Edasi vorminda see sisu korrektselt. Kindlasti tuleb tagada ka enda veebi kiire laadimis aeg. Põhiline mis tõmbab kiirust alla on suured massiivsed pildid. Optimeeri enda pildid enne veebilehele lisamist. Üheks kiireks veebi põhiseks tasuta tööriistana mis teeb töö ära on Optimizilla. Rääkides piltidest siis lisa neid korrektselt. Pane piltidele iseloomustav ja sams lehe üleüldise sisuga haakuv kirjeldus ja pealkiri. Kuna otsingumootorid ei näe sinu võimast pilti vaid selle nime ja kirjeldust. Lisades nime ja kirjelduse on sinu pilt arusaadav ka otsingumootoritele. Seo sarnaseid või omavahel kokku sobivaid lehekülgi nendele viidates. Samuti viita teemakohastele välisallikatele. Ning leia viise kuidas saada enda leheküljele viiteid teistelt autoriteetsetelt veebilehtedelt. Üheks heaks variandiks on saada jalg uksevahele mõnda enda valdkonna blogisse kuhu luua nii-öelda külalispostitusi. Seeläbi on hea teha viiteid enda veebilehele.

Märksõnad

Otsinguid teostatakse märksõnade või fraasidega. Seega, et olla otsingu tulemustes nähtaval peab kodulehe või e-poe sisu olema relatiivne otsitud märksõna või fraasiga.

Analüüsi enda sihtgruppi ja märksõnu millega tahad saada pilti. Hea vahend märksõnade analüüsimiseks on Google KeyWord planner.

Fokusseeri enda veebilehe sisulehed konkreetsele märksõnale või fraasile millega tahad esile kerkida ja olla nähtav otsingu tulemustes. Kindlasti ära uputa enda sisu valitud märksõna või sõnadega üle. See taktika toimis aastaid  tagasi. Tänapäeval toob see suure tõenäosusega pigem kahju sinu veebilehele. Kasuta enda valitud märksõna kindlasti lehekülje pealkirjas ja lehe aadressis. Piltide lisamisel kasuta võimalusel ka pildi kirjelduses. Sisu osas lähtu eelkõige kvaliteedist kui märksõna massilisest mainimisest. Kasuta märksõnaga teksti mitte üleuputamiseks sellele sobivaid sünonüüme.

Need siin olid mõned peamised soovitused Sulle, et saaksid enda veebilehe tuua nähtavale. Pea vaid meeles, et olla püsivalt ja kindlalt nähtav on vaja varuda aega ja kannatust. Ning käia ajaga kaasas.

Meie saame sind aidata enda kodulehe või e-poega pilti tulemisel. Võta meiega julgelt ühendust ja toome Sind pilti!

Kommenteeri postitust: